Sunday, October 29, 2006

Motgangs-supporter

Vi Rosenborg-supportere blir ofte beskylt for å være medgangssupportere, som holder med et lag som bare vinner og ikke vet hva det vil si å støtte opp når det går i motbakke. Dette fikk vi til de grader motbevist i fjor. I år har jeg tatt mine evner som motgangssupperter et skritt videre. Men denne gang for et annet lag.. (Jeg må på dette tidspunktet understreke at jeg på ingen måte har sviktet Rosenborg). Under snøstormen på Alfheim i går var det en stemning på tribunene som fikk til og med en svoren RBK-fan til å hyle "Heia TIL" og håpe at stemmen, sammen med de over 6000 andre, ville nå fram til banen gjennom vindkastene og hjelpe Tromsø til å berge plassen i Tippeligaen. For min nye posisjon som motgangs-supporter for TIL har også rent egoistiske baktanker.. For at TIL holder plassen betyr flere gode kamper i byen, og ikke minst besøk av Rosenborg til våren, slik at jeg kan dra på Alfheim og stille meg sammen med borte fansen!

Nok om det. Kampen i går var en opplevelse av de sjeldne. Det er ikke ofte man får oppleve en fotballkamp i ekte snøstorm, der arrangøren må plukke fram en orange ball, og kampen må blåses av med jevne mellomrom for å få måket linjene fri for snø.. En opplevelse man bare får i Tromsø vil jeg tro. De to timene på Alfheim inntullet i alt vi kunne finne av vinterklær, ga begrepet vintersport en helt ny mening. Men det var verdt det. TIL ser ut til å berge plassen, og gullet er tilbake i Trondheim, der det hører hjemme...

1 comment:

Anonymous said...

Det så skikkelig koselig ut å være på kamp i snødrivet!
Jeg savner for øvrig våre turer på Lerkendal. Det var gøy - særlig mesterligakampene.
R....B....K
R....B....K
R....B....K
RO...SEN...BORG!