Sunday, July 15, 2007

Jakter på Sommer'n

I begynnelsen av juni var det hetebølge med over 30 grader flere dager på rad, og det føltes som om det aldri kunne bli no annet enn sol og finvær. Men det kunne visst det... Etter at hetebølgen ga opp, har det bare regna, regna, og regna litt mer. Og jeg har jakta på sommer og solingsvær både i Køben, i Oslo, på Sørlandet, i Dublin, og i Nord Østerdalen, uten noe særlig hell.

Men selv om det ikke er strålende solskinn, er det jo sommer likevel, og grillmiddag på verandaen må man ha uansett! Da er det godt at man har en overbygd veranda, og et ullteppe å tulle seg inn i, og at det er sånn rimelig temperatur selv om regnet pøser ned samtidig :) Nå håper jeg imidlertid at regnet har gitt opp litt, har i hvertfall fått gått en dag i fjellet idag uten å bli bløt. Håper og at jeg skal få i hvertfall en dag med soling på verandan før jeg drar igjen. Men enn så lenge fortsetter jeg jakten på sommeren, og i morra er det i Trondheim det skal jaktes. Aftenposten har meldt sky med en sol bak, og jeg er optimistisk som få...

No comments: